Tillbaks i USA

Tjenare! Har varit dålig uppdatering under jullovet. Men det har varit ett mycket trevligt nyår med bra träning och träffat familj och vänner vilket har varit mycket trevligt! Man ville vara kvar ett tag till hemma men samtidigt så vill man tillbaka hit och tävla.
Under lovet var jag i Sollentuna första dagarna och tränade med löpet och träffade alla löpare från Turan och löpet. Sedan var jag hemma i Ludvika över jul och nyår. Nyår firade jag hemma hos John Foitzik vilket var najs! Åkte till Kläppen i Sälen på nyårsdagen med familjen och var där till i torsdags. Det var fint att åka lite skidor; både alpint och i längdspåret. Testade även att åka snowboard vilket inte var det lättaste. Stor cred till alla snowboardåkare som klarar att stå på bena. Jag tog dock en privatlektion men det var svårt ändå. Inte så konstigt kanske med tanke på att det var första gången men det var kul att prova. Var inte så jättemycket snö i fjällen men det kom mer under slutet av vistelsen. Var nog nästan 15:e gången jag åkte upp med familjen dit men Kläppen är ett najs ställe.
Åkte hit till USA i går. Först till New York och sedan vidare till Dallas. Bodde på hotell i Dallas för jag anlände lite sent på kvällen så jag tog flyget till Abilene på måndag morgon. Så nu är man tillbaka i Amerika. Men det känns hyfsat bra. Har ju varit här ett tag förut så det känns lite bättre än man kom hit i höstas. Snart blir det dags för bansäsongen och jag känner mig taggad. Träningen har rullat på bra sedan jag började i höstas och jag har knappt haft något uppehåll sen dess vilket är mycket bra. Min bakgrund när det gäller att vara skadefri och frisk har ju varit problemn för mig tidigare. Men det är bara att fortsätta att ligga i och träna så blir det bra. Hoppas man kan få några bra resultat på tävlingarna här framöver också!
Löpning i snön i fjällen. Högt upp på fotbladet!
Nu är det dags för träning! Regnar här nu men det är bara att köra. Vi höres///Glo

Kommentarer
Postat av: Pappa Hans

Det var trevligt att ha dig hemma under jullovet. Lite exotisk träning i snön! Skönt att resan till Abilene gick bra.

2012-01-10 @ 21:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0