Onsdag

Det är full rulle på livet just nu

Idag satt löpargymnasiets IF´s tävlingskommité (Jag, Daniel och Emil) i möte med en av Turebergs klenoder, som klenoden i fråga själv uttryckte det. Mötet var angående loppet vi skall arrangera i vår och klenoden var inget mer exotiskt än en gubbe som presenterade sig som Stickan.

Stickan pratade länge och väl om allt inom området "gammal och fullständigt ointressant lokalidrottshistora", samt om sin egna, enligt honom själv, fabulösa karriär med den, enligt honom själv, smått sensationella grenkombinationen 100m och slägga.

Angående min egen löparkarriär kan jag meddela att foten min är på bättringsvägen. Nu kan jag jogga utan problem, så jag börjar äntligen se ljuset i den inflammerade tunneln.

Angående digestivekex har jag inhandlat det dyraste paketet samt det billigaste paketet Coop Forum Häggvik kunde erbjuda. Prisskillnad  5 SEK. Senare ikväll väntar ett omfattande blind-smak-test för att se om det dyra paketet lever upp till de högt ställda förväntningarna.

Albin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0