Lidingöloppet

Det var lördagen den tjugofemte dagen i den septembriska månaden. Lidingöloppsdagen.

Alla var där, samlade under ett träd på Grönsta Gärde. Alla var laddade, men en uppsluppen stämning rådde tävlingsdagen till trots.
Alla fixade vi med våra nummerlappar. Säkerhetsnålar, chippet på skon.

Jag var på hugget och kände glädjen i löpningen starkare än på mycket länge. Efter att i en av de uppställda bajamajorna, haft ett släpp i den bakre terminalen kände jag mig redo för start. Skulle bara ha en kaffe först.

Men mugg i hand vandrade jag bort mot startgärdet. Möter Smålandsduon Kent och Patrik - får några uppmuntrande ord.

Starten går, rusningen går. Jag ligger nästan sist, men kroppen känns fin.
Klungan drar iväg och jag lullar på i mitt Plantar Farccit-tempo. Njuter av den stilla morgonen.

Jag får några glada tillrop av folk efter banan:
- Albin, är det jogg idag?
- Ja, får dom till svar.

Banan börjar ringla sig fram efter vattnet. Nattens dimma börjar så sakteliga skingra sig och bereda plats för dagens ljus.
Vätskekontroll efter ca fem kilometer löpta. Får en bra langling och tappar inte nämnvärt.
Läser på en skylt "Välkommen till Abborrebacken".
Tackar, tänker jag för mig själv och börjar klättra.

Hinner även tänka att det faktiskt är ganska skönt att man inte har någon Elmar Engholm eller Jonas Legernes som ligger strax före och hetsar upp tempot. Dom har passerat för länge sedan, dom har inte långt kvar till målet nu.

Jag plockar en placering i stigningen. Känner mig lätt. Men det går inte fort.

Efter ett tag börjar tjejerna komma ikapp. Johanna NK, Tilda och Erica. Jag tar tygg på Tildiz och löper med henne in i mål på tiden 47.39. Placering 44.

Vetebullarna och kaffet man fick vid målgången var alla tiders!
Alla tiders Lidingölopp

Albin

Kommentarer
Postat av: juliaaaaa

HÄRLIGT! :D

2010-09-27 @ 12:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0