en het potatis

Sitter nu inne på mitt rum med dörren lite glänt ut mot korridoren.
Marcus talar upprört i telefon, troligen med sin mor tillika hon som betalar för Marcus boende och mat här på löpargymnasiet.
Jag hör honom säga "är han så jävla dum i huvudet så flyttar jag hem igen".
Det är ord och inga visor. Hårda bud.

Maten är en het potatis. Både bokstavligt och bildligt menat. Vi får nästan uteslutande potatis (alternativt hårdtuggat ris). Samtidigt som matfrågan är mer på tapeten än vanligt.

Marcus är arg. Jag är förundrad över hur han orkar vara arg. Jag är trött. Tuggar riset två gånger. Sen sväljer jag. Inget mer med det.


Och annars då?

Nej, inget vidare faktiskt. Foten blir knappats bättre känns det som. Till råga på allt har jag blivit förkyld. Vecka efter vecka rinner iväg utan att jag får ett ända träningspass gjort.

Matte C är svårt. Naturkunskapen är begriplig men tråkig. Tur då att man har lite Religion att trösta sig med när skoldagarna känns svårgenomarbetade.

allt för nu

Albin 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Känns ju inte särskilt konstruktivt eller moget att vara arg hela tiden.

2010-09-14 @ 17:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0