Watford - Olausson

3.51.49 fick jag med mig från Watford. Är riktigt nöjd med den tiden - som för övrigt placerade mig tvåa i F-heatet (skapliga bredden som radar upp med I-heat som vinner på kring 3.55...)

Loppet som helhet då? Nja, inget optimalt lopp för att springa riktigt fort egentligen.
Jag fick redan i starten erfara att Engelsmännen är hårda - fick nummerlappen avsliten i starttumultet, hamnade längre bak än planerat och fick sedan rysligt svårt att springa om bland alla ihärdiga och vassa arbågar.

Men med drygt ett varv kvar lyckades jag komma loss lite och var nog tvåa-trea någonting ut på sista varvet.
In på upploppet låg jag tvåa. Jag kände mig stark och ökade på farten för att komma om. Gick galant, killen verkade tröttna regält. Kände att jag gick mot en seger.
Men då, som från ingenstans kommer en liten rackarns kille om mig på utsidan. Killen hade bra fart, jag kämpade imot. Vi fällde oss båda två.

När resultatlistan kom upp såg jag att jag var en slagen man - med en hundradel. Surt.

Helgens citat: Det är den här vänstertrafiken som gör att man fullständigt tappar lokalsinnet!
Sagt av Patrik Tjärdal efter att vi upprepade gånger under helgen gått både många och långa omvägar. Det är inte lätt att orientera sig i en vildt främmande stad utan karta - särskilt inte om man inte vet var man ska...

Mvh
Albin

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0