Västkusten

Stockholmarn: Fiskar du reeker?
Göteborgarn: Vadå reeker?
Stockholmarn: Ja, sånna man eter?
Göteborgarn: Vadå maneter?

Ett dialektalt missförstånd mellan öst- och västkustsbor. Så kallad torr humor.

Idag åker jag och inkvarterar mig i vår sommarstuga i Varberg. Ska bli gött - som lokalbefolkningen skulle sagt.

I vårt primitiva härbärge till sommarstuga lever man utan internet - fullständigt isolerade från omvärlden - och löser korsord istället för att facebooka eller blogga. 


På den idrottsliga fronten ser det ut som följer:

Tävling i Lerum på torsdag, 800 eller 1500. Vilken distans är ännu oklart.

Sedan har jag en vecka på mig att försöka på ordning på hindertekniken till världsungdomsspelen. Den vanliga hinder-ångesten kommer snart krypande. 



Gleimert och Mona-Lisa efter 1500 på VU förra året

 
Jag på hinder förra året


Startfältet på 1500.
Med bland annat; Elmar, Aleks Liss, Gleimar, Smedhs (!), Mårtensson.

mvh
Albin


Kommentarer
Postat av: Gleimert

Trevligt med Västkusten Albin och minnesvärda bilder. Drar själv ned till Strömstad imorrn. Ska vara där över midsommar

2010-06-23 @ 16:48:49
Postat av: Ida H

Yaaay imorgon ses viii :)

2010-06-23 @ 19:56:34
Postat av: Anonym

haha, torr humor är kul :P hoppas allt e bra där ner!

2010-06-23 @ 20:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0