Stafett-SM by Gleimert

Tjenare!

Stafett-SM gick mycket bra måste jag säga för Ludvika. Silver är ju inte kattskit som sagt. Vi gjorde vårat bästa och det räckte till andraplatsen. Det var riktigt kul att springa stafett :D

Vi sprang som ni alla vet i P19. Jag sprang andrasträckan. Anledningen till detta var att Guss sade först att jag skulle springa sista sträckan men jag ansåg att Tomas skulle ta den i och med att jag blev "nedpetad" i artikeln om Ludvikas chanser inför Stafett-SM (se http://www.dt.se/sport/article659839.ece). Asfult skrivet måste jag säga. Det som skrevs blev iallafall totalfail. Alla vet redan att mitt pers är 1,56,51. Inomhus dessutom.

Hur som helst bestämdes det alltså att John fick springa första sträckan, jag andrasträckan och Tomas på sista sträckan.
Läs mer om loppet i Marcus inlägg.

Jag var mkt nöjd med min sträcka. Hade ingen rygg att gå på men jag hade ju trots allt Elmar 10-15 meter framför så det var bara att köra. Min tid 1,55,30 första loppet bådar gott för fortsatta framgångar i sommar. Mer än 1 sekund bättre än mitt pers! :)

Våran tid 5,52,99 var förresten nytt Distriksrekord i Dalarna. Det gamla rekordet krossades med över 5 sekunder. Inte illa va??? ;)

Jag vill tacka mina lagkamrater Tomas och John för bra laginsatser. Grattis också till Karin, Johanna och Emma som också tog silver.



Silverglädje i LFFI

Läs mer på: http://www.dt.se/sport/article661487.ece

Tack för mig


Kommentarer
Postat av: fanclubben i Göteborg

Snyggt jobbat och grattis till silverpengen!

2010-06-02 @ 09:29:52
Postat av: Glo

Tack så mkt :D

2010-06-02 @ 12:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0