PB

Undrar om banan i Eskilstuna är lite för kort? Överträffar liksom alltid mig själv och mina egna förväntningar så fort och min graciösa framfotslöpning (not) tar sig form och utryck runt Ekängens formodade 400meters oval.

Senast det begav sig, förra året, hämtade jag hem ett 10 sekunders pers.
Igår blev det knappt hälften - fyra sekunder. Gick imål som trejde man då klockan just slog 3 minuter 52 sekunder och 33 hundradelar.

Kändes gott. Benen var med mig. Kroon kontrollerade - jo, pannbenet var hårt. 

 92:orna Marcus och Albin närmade sig <br/>JVM-gränsen
En bild från friidrott.se
Halva landslagskorridoren in action

Idag har jag förlöjligat mig själv och min idrott. Jag var hare i skoljoggen (lågstadiet i askersund).
Detta uppdrag delade jag med den andra stora lokala löparprofilen från Askersund Mattias Karlsson.

Det innebar att jag och Mattias till en början blev presenterade och intervjuade och alla småbarnen trodde vi var bäst i världen (fick skriva några autografer).
Inte nog med det. Lagom till start kom munderingen fram - en gigantisk kaninmössa med ännumera gigantiska öron - som jag skulle springa i. Men vad gör man inte för barnen?

Efter de tre kilometrarna iklädd kaninmössa (Matte hade kanin-svans) körde jag och Matte ett lättare intervallpass.
När vi kom tillbaka hade dom just plockat undan pirogerna och vi blev utan betalning. Sedan var det nog med ideeltarbete för den dagen.

Hungrig gick jag hem.

Albin

Kommentarer
Postat av: yolanda

hahah "förlöjligat mig själv och min idrott"!

2010-06-10 @ 14:09:42
Postat av: Matte

Du kände dig förlöjligad och jag tvärtom..fick

skriva karriärens första autograf :) Och något lättare

intervallpass var det minsann inte för mig :) lycka till

i helgen och kuta som bara f*n!!!

2010-06-10 @ 23:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0