Paddling by Gleimert

Hallå!

Igår var det paddling i Stockholms skärgård. Det var strålande solsken och allt gick bra. Ingen ramlade i som tur var. Det var svårt att paddla i början innan man fått in tekniken.

Det var också ganska jobbigt att paddla. Man var helt slut när man kom hem. Vi var ute ifrån kl 10,00 till kl 18,00.
Sedan 21,30 var det dags för lite långintervaller i Edsbergsparken med Blomman. Gick bättre än vad jag trodde att det skulle gå med tanke på omständigheterna.

Idag har jag bara chillat av och solat. Snart ska jag sticka ut dagens distanspass.

Har tyvärr blivit lite strul med mina Nike Zoom Celar. De hade inte den storleken som jag ska ha och de får inte in dessa förrän i mitten av juli. Riktigt surt! Ska kolla upp om det finns några andra spikskor som passar mig på RS och Löplabbet.

Skolan är ju slut nu. YES! Det är bara att städa rummet och dra iväg hemmåt. Året har gått fort måste jag säga.

Min bror Johan har kommit hem ifrån Australien förresten. Han kom hem i måndags. Mina föräldrar hämtade honom på Bromma flygplats och de åkte sedan till vårat funktionärstält vid Stora Skuggan. Vi har ju inte setts på ca 10 månader. Det är ju ganska länge. Han har varit och jobbat/chillat av i Nya Zeeland och Australien.


Funktionärsjobb för Vårruset i Måndags


Längtar grymt mycket till sommarens tävlingar. Blir en hel del i Sockholm så jag kommer att bo här på löpet en hel del.

Så här ser mitt tävlingsprogram ut för i sommar:

Juni

8:e Fch Eskilstuna 1500m
12-13 SAYO 800m och 400m
19-20 Huddingespel. Oklart vilka distanser men 400m förmodligen en dag och 1500m eller 800m en dag.

Juli

1:a FGP Sollentuna 1500m
4-5 VU 400m och 800m
15:e FGP Karlstad. Oklart vilken distans
17 eller 18 Valbo Games 400m eller 800m
30-1 Aug. Gurkspelen. Oklart vilka distanser. Förmodligen 800m och 400m

Augusti

6:e Förtävling DN-Galan. Oklart vilken distans. Förmodligen 1500m eller 800m
7:e eller 8:e DN-Galan Youth. Oklart vilken distans. Säkerligen 1500m eller 800m
13-15 JSM Karlstad. Oklart vilken distans. Förmodligen 1500m och 800m. Möjligen 400m
18-20 Stora SM Falun. Oklart vilken distans. Förmodligen 800m

Det blir en hel del tävlingar och sen blir det ju sommarlägret på Löpargymnasiet förstås efter VU.



Bild från paddlingen igår

Ni får hare bra!/Gleimert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0