Huddingespelen - Ett bakslag

Tjenare. Har nyss kollat på lite fotboll. Det är fotbolls-VM varje dag. Man måste ju passa på nu! Nu såg jag Spanien vinna mot Honduras. Det blir spännande vilka som går vidare. Mitt tips är förresten på väg att gå in.
Jag tippade ju att Tyskland och Serbien skall gå vidare ifrån gruppen. Det är stor chans att det blir så :D

Huddingspelen var ju ingen höjdare direkt. Sprang 400m och tvingades bryta efter jag sprungit ca 60m. Den vänstra baksidan sa ifrån och det var inte så mkt att att göra. Som tur var fanns Erika i närheten och hon började att trycka på benet direkt efter jag brutit. Därefter kom en tränare ifrån Huddinge som lindade på mig bandage. Han var mkt kunnig och han visse vad han höll på med. Han gav mig också råd och redde också ut orsaken till varför detta hände.

Vi konstaterade att det har varit en intensiv period nu efter skolans slut med tre tävlingar på en vecka. Därtill ett intensivt banpass som följdes på tisdagen veckan därpå. Jag har känt mig stel i baksidorna också så jag har ju fått indikationer på att det är slitet i baksidorna. Men jag har känt mig bra på träningarna och jag trodde verkligen att jag skulle kunna göra ett bra lopp och förhoppningsvis en tid under mitt pers.

Nu blev det inte så. Tyvärr. Inte så mkt att göra åt. I forsättningen ska jag lära mig att ta kroppens signaler mer på allvar och känna efter mer.

För min del väntar nu vila/rehab tills jag känner mig bra i benet. Har satt upp en preliminär planering att jag förhoppningsvis kan springa i helgen men vi får se hur det blir. Jag har också ställt in Sollentuna GP.

Jag får vara glad att jag kom hyfsat lindrigt undan skademässigt. Jag gick av i princip direkt när det började dra i baksidan vilket gör att skadan inte förvärrades. Kunde ju ha blivit värre om jag fortsatt. Det var också bra att tränaren hjälpte mig så snabbt vilket förmodligen är den främsta orsaken till att skadan inte blev värre.

Det är ingen muskelbristning som tur är. Det är en rejäl sträckning/kramp. Säsongen är inte över för min del ;)
Kommer tillbaka lagom till Världsundomsspelen förhoppningsvis.

Har börjat jobba också som ni alla vet kanske. Nu jobbar jag på blockverkstaden på ABB. Igår fick jag också en löneförhöjning. Kommer att tjäna 107 kr/tim inklusive semesterersättning. Inte illa va ;)

Såg den nya Beckfilmen idag med John och hans polare ikväll. Den var hyfsad. Den dög. Var nog ungefär vad jag hade förväntat mig. Nu ska jag äta kvällsmat och göra matlåda.


Och chillar av och så!

Hare bra/Gleimert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0