Folksam Challenge Eskilstuna - En magisk afton

Igår var det en magisk afton i Eskilstuna må jag säga. Hela landslagskorridoren persade ju! Inte illa va! ;)

- Alban på 3,52
- Marcus på 3,53
- Jag på 3,55,99 (Cool tid va ;) ) Precis under 3,56
- Blomman på 3,56

Ja vad säger man??? Det går rätt bra för Bymade och Landslagskorridoren nu va? :)

Vad finns det att säga om loppet då? Jo, det var givet att det skulle bli ett snabbt lopp med tanke på det starka startfältet. Men det var lite osäkert om vem som skulle gå upp och köra från start. Som tur var fick vi reda på att Karnebäck skulle vara hare 10 min innan start.

Det var bara att haka på tåget så att säga. Riktigt fläsklopp blev det. Kändes redan i benen när det var 800m kvar. Men jag hade bestämt mig. Jag skulle hänga med tills jag inte kunde stå längre.

När det var ca 1 varv kvar fick jag ytterligare energi när jag istället började avancera. Framförallt vid 200m kvar började jag plocka placeringar. På upploppet var det riktigt svinigt och benen var stumma som överkokt spaghetti. Jag lyckades trockla mig över mållinjen som åttonde man och fick därmed min sluttid: 3,55,99!!!! Pers med nästan 9 sek!! Helt spårat!!! 

Det är ju en mycket bra arena den där Ekängens IP. Många pers sattes ju där förra året och det blev alltså favorit i repris i år. Gött!

Jag har ju inte varit så aktiv på bloggen vid studenthelgen etc. Det var sorgligt när 3:orna tog sitt sista farväl från oss på Löpet. Vi har ju känt dem sedan vi började ettan. Men livet går ju vidare.....Vi kommer ju att träffas på tävlingar och träningar men en sak är säker. Det kommer inte att vara samma sak som tidigare. Som The Good Old time You know!

Jag vill tacka 3:orna för dessa ljuvliga 2 år vi har haft tillsammans och jag önskar dem lycka till i framtiden.

Snart är det ju fotbolls-VM. YES! Bara två dagar kvar. Det är klart tråkigt att Sverige inte är med. Det borde ju vara med. Hur kan såna där konstiga lag vara med som t.ex Slovenien och Slovakien??? Sverige borde ju piska dem rejält.

Det ska iallafall bli riktigt gött med Fotbolls-VM. Gissar på att det blir Spanien som vinner. De är ju favoriter. Men jag tror att England också kommer att vara starka. Elfenbenskusten kommer att vara det bästa afrikanska laget tror jag. De har ju Drogba och Svennis som tränare.

Har bestämt mig för att jag skall tippa på VM-tipset och vilka lag som går vidare ifrån grupperna. Kan ju tippa själv nu när jag har fyllt 18 ;) höhöhöhöhöhö!

Nu ska jag käka lunch!



VM-Låten. Wavin flag! Asbra ju :)

Kommentarer
Postat av: fanclubben i Göteborg

Hans berättade igår när jag pratade med honom. GRATTIS!! :)

2010-06-10 @ 08:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0