entusiasten

Idag när jag var ute och joggade såg jag, en bit framför mig, ett löpsteg jag tyckte att jag kände igen. Lätt ihopsjunket, blicken fäst på stigens rötter, fötterna som sakta men smidigt landat och lättar från marken. Efter några hundra meter var jag ikapp och fick det bekräftat - det var Bosse Brånn 70+ som var ute och löpte.

Bosse är en av eldsjälarna i den lilla klubben Askersunds OK och jag känner honom därför väl.
Vi hälsade glatt på varandra, växlade ytterligare några ord och sedan ökade jag på tempot lite.

Det var roligt att se Bosse springa. Han är stor förebild. Inte därför att han har vunnit medaljer och priser. Nej, Bosse hör inte till eliten. Långt därifrån. Mycket lång därifrån, om man ska vara ärlig.

Men Bosse är en förebild därför att han entusiast och tränar, tävlar, jobbar åt klubben och inte minst bidrar med sin mysiga uppsyn. Nu har han passerat 70-års sträcket.

Utan Bosse och likasinnade entusiaster skulle svensk idrott gå under. Inget skulle bli gjort om alla krävde lön. Och ingen skulle kunna vinna om bara den bästa ställde upp.

Tur då att Bosse finns. Han jobbar med tacksamheten som lön och han placerar sig stadigt på den nedre delen av resultatlisan.

Vad skulle vi göra utan Bosse? En entusiast. En förebild.

Albin




PS: Imorgon är det tävling i Eskilstuna, 1500m. Hoppas på ett bra resultat!


saknar er


Kommentarer
Postat av: Sanna

jaha , vart är jag ?

2010-06-07 @ 20:02:23
Postat av: yolanda

awww!<3

2010-06-07 @ 21:27:11
Postat av: Albin

Haha, saknar dig så mkt sanna så du kommer snart på en egen bild!

2010-06-08 @ 10:32:29
URL: http://bymade.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fint inlägg Albin :)

2010-06-08 @ 11:41:55
Postat av: Albin

Tack :)

men skriv gärna namn, det blir så opersonligt annars

2010-06-08 @ 15:42:23
URL: http://bymade.blogg.se/
Postat av: Emma

saknar diig<3

2010-06-10 @ 08:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0