Sommar - en tid för arbete

Vaknar upp till ännu en dag av sommarlov, till ännu en dag av ledighet, till ännu en dag av..  ..arbetslöshet.

Sommaren är inte vad jag trodde - en tid för ledighet, rekreation och avkoppling. Det är en tid för - ja håll i dig nu för allt i världen - ARBETE!!!!
Sommartiden med sitt Sverige-ljumna väder, de rakryggade och vackert blommande maskrosorna, de outröttligt skvalpande vågorna som natt och dag slår mot bryggan vid den övergödda sommarvarma sjön - är inte tid för att stillsamt avnjuta av kaffe i hamocken under äppelträdet. Sommaren är inte tid för sena kvällar av umgänge och kurtiserande i goda vänners lag. Sommaren är inte tid för ledighet. Sommaren är tid för arbete - sommarjobb, feriearbete, extraknäck och volontärarbete av diverse karaktär.

Man ska jobba så mycket man orkar. Och gärna mer än så. Tjäna pengar. Timlön. OB. Kvällar och helger.
Vad tjänar du? Pratet går i ett, jämt och ständigt. Man ska glömma bort att det är sommarlov. Dränka sommarlovsglädjen i havet av arbetsuppgifter. Arbete. Lön. Kvällar och helger.

Själv är jag arbetslös i sommar - eller ledig som jag väljer att kalla det när folk frågar. Jag njuter av sommaren och tar tillvara på varenda dag i arbetslöshetens tecken.


London Grape Tonic och hallonsaft under äppelträdet

glad sommar

//Albin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0