god morgon

Vaknade imorse av att det knackade på dörren. Vem är det som kommer och våldgästar så här okristligt tidigt!? Jehovas? Posten? Morfar?

Brorsan öppnar. Är han vaken redan, tänker jag, han börjar ju inte jobbet för ens kl 11.
Jag hör Lukas röst. Lukas! Nej, vad gör Lukas här nu?? Han skulle ju komma 10.45! Den obotligt morgonpigge Lukas har väll missat är det faktiskt är sommartid i juli...

Kollar på klockan: klockan är faktiskt 10.45. ÅÅhh nej!!! Mobilskrället har inte ringt. Har alltså försovit mig. Ville bara dra täcket över huvudet och dö...

Lukas gör entre i dörröppningen och önskar en god morgon. Lukas sätter sig vid mitt trumset och underhåller sig själv medan jag slår personligt rekord i att äta frukost. Ackompanjerad av Lukas taktfasta rytmer bytte jag snabbt om till träningskläder.

In i Lukas svarta, blänkande, 2.6 liters, 160 hästars, med taklucka utrustade mercedes. Bilen som för övrigt i instrumentpanelen har sex stycken automatiska kassatbands förvar och som tidigare tjänst gjort som spionbil hos den östtyska säkerhetspolisen KGB.

6 minuter över 11 var vi iväg. Tidsplanen var spräckt med 21minuter.

Fort som fan gick det på vår färd mot transtensvallen i hallsberg.

Träningspasset gick sedan fruktansvärt tungt. Värmen tar kol på en stackars löpare allt medan resten av den smällfeta befolkningen klagar över stackmoln och temperaturer under 30 grader.

albin

Kommentarer
Postat av: Gleimert

Det är hårda bud!

2010-07-10 @ 20:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0