Borg och skog

Kl 05.25 ringde klockan.
Kl 07.02 var vi på plats på O-ringenarenan. 
Kl 07.30 öppnade vi värdesaksinlämningen som vi (Askersunds OK) fått i uppdrag att ta hand om.
Tio timmar senare ungefär packade vi ihop och slog igen. Då hade sjupersoner lämnat in och hämtat ut sina värdesaker. Som ni förstår var det ingen hetsig anstormning...

Dagens high light var förmodligen att se vår Finansminister Anders Borg komma löpande på upploppet. Speakern Pelle Forsberg ägnade nog vår kära (?) finansminister mer uppmärksamhet än segrarna i Elitklasserna. Men jag kan villigt erkänna att jag gav upp min sköna plats i tältet för att bege mig ut i regnet och ner till målet för att få en skymt av mannen som bär det yttersta ansvaret för landets finanser.

Värt att tillägga är väll att Anders sprang en mycket lätt bana (U1) och gjorde det dessutom ganska dåligt. Men jag påstår inte att någon av de föredetta socialdemokratiska fininansministrarna som Göran Persson eller Per Nuder skulle gjort det bättre. Möjligen dock att höstens socialdemokratiske finalsministerkandidat Tomas Östros skulle kunna utmana Borg på en bana i skogen. Östros ser ju faktiskt ganska fit ut. Dessutom är han ju skallig. En klar fördel gentemot Borgs guppande hästsvans.


Borg tävlandes för Tjalve kollar kartan.


Östros.

Hur ser de rödgrönas orienteringskunskaper ut egentligen??

Albin


Kommentarer
Postat av: Tomas

Tror östros har en stor fördel och då inte bara pga enhörna frisyren:) haha

2010-07-26 @ 19:11:52
URL: http://twomas.blogg.se/
Postat av: a

Bodström hade ju slagit varenda blåjävel. Han är ju trots allt föredetta fotbollsspelare ;)

2010-07-27 @ 07:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0