Arbete, javisst!

Ni trogna läsare som läste mitt inlägg om sommarjobb och arbete vet att jag inte sommarjobbar.  
Dock är detta inte helt sant. Jag arbetar faktiskt en del - fast utan lön. Volontärarbete, gratisjobb, slavdriveri - ja kalla det vad du vill. Den officiella benämningen är funktionärsarbete.

Jag pratar givetvis om världens största orienteringstävling O-ringen som i år går av stapeln i terrängen runt Örebro. Askersunds orienteringsklubb står som medarrangör och har i egenskap av minsta arrangörsklubb fått skitjobbet tilldelat sig. Vi spikar kontrollpallar, bygger broar samt har hand om värdesaksinlämningen.

I går var jag med och byggde en bro över ett annars opasserbart träskområde. Åtta av Askersunds OK´s proletärer/slavar/funktionärer tog virke och verktyg på sina späda axlar och klampade rakt ut i aldrig tidigare bevandrad vildmark. Där kämpade vi i vårt anletes svett, i sällskap av myggen, och efter några svettiga timmar stod bron klar. Ett riktigt mästerverk. Stabilt som attans blev det. Belåtenheten grodde bland oss.




Idag spikade jag min tävlingsplan fram till JSM:

27 juli ASS Open 2000mHi
3 augusti Malmö folksam Challange 1500
6 augusti DN Galan förtävling 1500

mvh

Olausson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0