PB! @lbin

Då var man tillbaka till löparhuset igen efter en heldag i sätrahallen. Mycket underhållning har det bjudits på och ett nya personbästa för mig och Emil bjöd Män B-heat 1500m på. För min egen del var det en marginell sänkning - en hundradel, för Emil desto mer - 5 sekunder.

Tyvärr hade seedningskommiten valt att placera mig i b-heatet eftersom jag var efteranmäld. Konstigt eftersom folk blev upplockade i A-heatet från B-heatet efter det att jag stod med i startlistorna. Märkligt. Men så var det. Inget att gnälla över. (fotnot: hade blivit 6:a i A-heatet på min tid).

Haren skulle dra första 800 på ca 2.06. Perfekt! Bara att ligga med alltså. Efter 300m (jag ligger trea) kommer en besvärlig strömstad-löpare och vill tränga sig in före mig. Det får han inte för mig, och vi gruffas en hel del. Detta resulterar i att jag i stridens hetta trampar av skon av löparen före mig (Marcus G) som bryter. Synd om honom. Strömstad-löparen är nöjd och lägger sig framför mig OCH SAKTAR IN!!! (IDIOT) Vilket gör att haren också saktar in och det går mycket långsammare än planerat.

Haren går av, jag springer om Strömstad-löparen och kör sista 700m själv. Ökar farten och kommer imål på 3.57.97.

Ett märkligt lopp.


M 1500 m B Final resultat      
             
1 Albin Olausson 92   KFUM Örebro 3:57.97    
2 Klas Persson 91   Turebergs FK 4:05.12    
3 Emil Blomberg 92   Hässelby SK 4:05.85   PB
4 Henrik Hansson (puckot) 89   Strömstad Löparklubb 4:05.88    
5 Daniel Gleimar 92   Ludvika FFI 4:07.90    
6 Aleksander Liss 91   Turebergs FK 4:14.18    
7 Erik Norrbom 93   Turebergs FK 4:20.18    
8 Philip Lundell 91   Österhaninge IF 4:22.83    
  Daniel Norberg (haren) 79   Spårvägens FK DNF    
  Marcus Gustafsson 89   Spårvägens FK DNF  

Löpargymnasieelever med fetstil.


Övriga highlights:

- Röjjans brittiskt bleka hud efter 6 veckor i sydafrika
- Röjjans mjölksyra-chock sista 150m
- Henningssons seger på 800m
- Oskar Landins nya frisyr
- Att Hans var där
- Tildas "chilla hårt hela loppet för att spurta som f*n sista varvet" taktik


Tack
Albin





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0