Albin - Karlavagnen...

Varje skoldag vaknar jag av att radion drar igång med nått P4 morgon (eller vad det kan heta).
Varje kväll innan jag skall sova så kontrollerar jag att radion fortfarande ger ljud ifrån sig, och sätter sedan på väckningsfunktionen. 

Igårkväll när jag slog på radion var det karlavagnen (det kanske det är varje kväll??), och en dam hade ringt in till programmet och talade för full hals (observera: ...hade ringt in... ). Ja, damen talade så hon nästan tog över hela programmet, trots programledarens försök till att återerövra rollen som just programledare. Men det var inte det som var det roliga. Sånt händer ju hela tiden...
Så nu till det lustiga: När damen tyckte sig ha talat färdigt om allt hon hade att säga så tackade hon programledaren, önskade en god kväll och sa:
- Tack för att du ringde.

Damen som själv hade ringt in till programmet, avslutade alltså med att stjäla programledarens klassiska replik "tack för att du ringde"! Efter allt talande hade hon nog fått för sig att det var hon som var programledare och att det var hon som satt och tog imot samtal från pratsjuka tanter, och inte tvärt om.

Jag slog av radion. Låg och småskrattade åt det hela en liten stund, och somnade sedan.

Tack
Albin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0