Stafettvasan here I come

Idag tog jag tag i skidträningen inför stafettvasan på allvar. Farsan och jag åkte till mellansveriges skidparadis Kilsbergen och körde den fantastiskt fina 30km rundan. Vi körde på i lugnt och avslappnat tempo och stannade för förtäring av en apelsin efter ca 16km, men trots detta tog mina krafter nästan helt slut med 5 km kvar! Det märkt att man är tränat för max 10minuters arbetstid och inte drygt 2h som fallet var idag. 

Väl hemma gick jag och polarna i askersund ett parti Kasta gris (det klassiska partyspelet, som det marknadsför sig som). Det slutade med oavgjort antal segrar mellan mig och Danne, 1-1.

Måste berätta en rolig anekot från tågresan hem:

Konduktören kom och jag visade upp min sms-biljett samt legitimation. Konduktören läser mitt namn och frågar om det är jag som springer så fort (!). Har aldrig hänt mig förut och jag blir lite paff. Hur F*n känner hon igen mig??? Och jag frågar också lite försiktigt...
Svaret blir att hon hade läst om mig i gårdagens tidning (jag var på Närkes Allehandas första sida efter GE-galan) och hade lagt mitt namn på minnet.

Första gången man erfar någon form av offentligt kändisskap. Festligt värre.


Längdskidor äger!!!! På bilden ses familjen passera norskagränsen vid grövelsjön.

mvh Albin

Kommentarer
Postat av: pettersson

haha kändis albin ;)

2010-02-14 @ 01:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0