Emil "Hatar Materialsporter!!"

Jag håller på med löpning, som är en sport där min prestation bygger på min egen kapasitet, där ingen annan prestation påverkar min prestation, en sport där slumpen och tillfälligheter oftast inte spelar in.

Sitter nu och tittar på två svenska skidskyttar, varav en åkt bäst i spåret under hela sässongen. Idag ligger hon 1minut efter i ren åktid. Är hon bara otroligt dålig på att toppa formen?? Nej, säger hon själv efter loppet (alldeles nyss). Min teori är i alla fall att dom blivit bort vallade. Hörde nu på tv:n att jag har magdalena forsberg med i min teori. Jag kan bara föreställa mig hur frustrerande det måste kännas, att ha väntat på detta olympiska spel i fyra år och sedan inte kunna prestera, till 100%.
Imorgon ska jag tävla i sätra. Går det dåligt är jag säker på att jag har mig själv att skylla, på något sätt. Det tycker jag är underbart med min sport.

Kommentarer
Postat av: Anonym

dom får väl valla själva då ;)

2010-02-14 @ 01:27:20
Postat av: bymade

Men hallå mister-pister anonym. det förändrar ju inte saken.

Grejen är att det är SKID-SKYTTE det skall tävlas i, inte VALLNING.

Det enda sättet, som jag ser det, är att ALLA åker på likadana vallningsfria skidor som arrangören tillhandahåller. Det skulle inte gå lite fort, men vad spelar det för roll. Det skulle bli rättvist.

2010-02-14 @ 11:12:06
URL: http://bymade.blogg.se/
Postat av: bymade

ursäkta min dåliga svenska.

...gå lite fort...

skall vara

...gå lika fort...

2010-02-14 @ 11:13:50
URL: http://bymade.blogg.se/
Postat av: Emil

jadu "bymade", jag håller fullständigt med om att det vore bra en bra idé med vallningsfria skidor.

2010-02-14 @ 16:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0