das falunweekend!

En helg i falun. Hur magiskt låter inte det? Ett veckoslut bland koppargruvor, falu-röfärg, falukorv och dalahästar. Eller kommer inte de pyntade trähästarna från nusnäs? Asch, skit samma.

Hur som helst - en helg i falun klingar kanske inte så starkt i den världsvanes öronsnäckor. Men placera hela svenska friidrottseliten på en och samma arena, låt dem tävla i dagarna tre och du har en magiskt helg, så även i ett vägslut som falun.

På grund av en lite ömmande fot avstod jag min livspremiär på 3000m hinder. Istället njöt jag av underhållningen från läktarposition. Emil Blomberg öppnade hårt och gick med tätklungan med Mustafa och gänget, första km på 2.59 för emil. Hade vi Sub 9 minuter på gång!?!?! Tyvärr lades sekunder på sekunder på emils varvtider, och när uret tillslut visade 1.24 på ett varv tyckte Emil att det fick vara bra för dagen. Han stämplade ut och fick ett prydligt DNF/Bröt efter sig i resultatlistan. Från läktaren tackade vi Emil för underhållningen. Det kommer ju fler lopp.

Bara för att få sträcka lite på benen efteranmälde jag mig på 800 och tog mig runt som fyra i mitt försöksheat på 1.55 någonting (58.5 vid varvning tror jag).

Mycket trevligt fick vi se under helgen, här kommer en helgens highlights:

1. Helt klart M 800 final. En surrande getinghydda där, enligt min egen utsago, alla kunde vinna utan en gubbe - Karim Mohammadi. Vem vinner? Givetvis Karim Mohammadi. Min tippning Rohlén, Runvik, Asplund på pallen gav mig en hedrande nästsista plats i vår prigesfyllda tippningstävling.

2. Mustafas trippel och avtackning som banlöpare! Hård gubbe må jag säga. Ska bli fest att se Musse på OS-maran 2012! Tack för många fina hinderlopp Mustafa!

3. Fredrik Uhrboms märkliga löpning på 10 000. Skapa lucka. Vänta in. Dra igen. Släppa. Spurta. Bryta. Konstigt, men underhållande.


Klas, jag, John och Rickard på 800!

mvh
Albin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0