Alban önskar en god natt

Läste på text TV att jorden kommer att gå under den 21/12 2012. Det är ju i alla fall ett tag kvar tills dess...
Det var Maya indianernas kalendrar som slutade där och då tog man för givet ett då skulle jorden explodera (eller vad man har tänkt sig). Mayaindianerna var tydligen duktiga på astronomi och sånt.

Vad man inte tänkt på var att man kanske inte gjorde kalendrarna större av praktiska skäl. Slitigt att släpa runt en stenkalender som sträcker sig flera hundra år framöver, och ganska onödigt. Byxfickorna måste ha varit gigantiska och av kvalitét som dagens byxfabrikörer inte är i närheten av, om de skulle fixa att gå runt med dessa enorma kalendrar på sig. Daa...

Avslutar med ett citat hämtat från Nalle Puh:

"Ibland när jag säger det jag tänker så märker jag att jag inte alltid tycker så"


Kommentarer
Postat av: Engholm med E inte med 'A'

Jorden gor under 28 januari 2009 om jag inte skriver klart min treningsdagbok!!!!!!!!!!!!

2009-01-29 @ 03:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0