Alban gör entré på bloggen!

Albin alias Alban.

Tisdag förmiddag och jag har precis dunkat in full pott på matteprovet (jag känner det i hela muskulaturen!). Avnjuter en kopp aningen för varm kopp choklad med grädde och mår på det hela taget riktigt bra.

Tisdagar innebär endast en lektion, gött, och sedan banträning i sätra hallen. Ser fram imot att få snöra på mig spikskorna och få höra Olas "E ni mé där baki? Då rullar vi igång!" När jag sedan pustar ut på höjdhoppsmattan med värk i hela kroppen, då får jag alltid en lika stark känsla av att jag funnit meningen med livet.

Tillsist bjuder jag på ett litet ordspråk som ni kan bära med er när tisdagens gråa, uttröttande slentrianspöke börjar hemsöka er: "Bättre en rövare i Polen, än en polare i röven".    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0